Доміно
Правила гри в доміно
Доміно – настільна гра, в процесі якої вибудовується ланцюг кісточок ("кісток", "каміння"), дотичних половинками з однаковим числом очок. Назва Доміно походить від поєднання білого і чорного кольорів. "Доміно" - французьке слово; так називали священики-християни зимове вбрання, що було зовні чорним і білим всередині. "Доміно" - це тип маски, представляє чорний і білий мотив.
Історія доміно йде корінням приблизно в II ст. до н. е. Доміно, хоча і досить поширена на Заході, насправді є Китайським винаходом. Воно походить від гральних кісток, які були ввезені в Китай з Індії у далекому далекому минулому. Кожна кісточка доміно спочатку являла собою результат кидання двох гральних кісток. Одна половинка доміно представляє результат кидання однієї кістки, друга - інший.
Кісточки доміно відбулися від всім відомих гральних кісток (кубиків). Кількість кісточок в доміно розраховується за формулою: [(n+1)*(n+2)]/2, де n – максимальне значення однієї половини кісточки (кількість точок). Наприклад, стандартний набір доміно включає в себе [(6+1)*(6+2)]/2 = 28 кісток.
Кісточка доміно являє собою прямокутну плитку, лицьова сторона якої розділена лінією на дві квадратні частини. Кожна частина містить від нуля до шести точок (стречаются також варіанти з 9 і 12 точками). Оборотна сторона кісточки зазвичай рівна. Доміно роблять з кістки (простий або слонової), пластику, металу або дерева.
Як грати в доміно - правила гри
Традиційне доміно
Грають від двох до чотирьох осіб. Для двох здають по сім каменів, для трьох або чотирьох - по п'ять. Інші розміщуються в закритому резерві ("базарі"). Починає гравець, у якого на руках знаходиться "дубль шість" (6-6). Наступні гравці виставляють камені з відповідними окулярами (6-1; 6-2; 6-3...). Якщо підходящих каменів немає, то доводиться добирати з резерву. Якщо ні в кого з гравців немає на руках дубля 6-6, можна почати гру дублем 5-5. Якщо ж на руках немає жодного дубля, "на базар" за дублями не ходять, а починають з каменю, що має найбільшу кількість (наприклад, 6-5). Гра закінчується, коли один з гравців викладе останній камінь. Можливо закінчення гри "рибою" - так називається блокування викладки, коли на руках ще є камені, але доповісти нічого. Переможцю в якості виграшу записується сума очок всіх каменів на руках переможених. При блокуванні ("рибу") виграш належить тому, у кого на руках найменше очок. У виграш йому записується різниця очок. Гра продовжується до заздалегідь обумовленої суми - наприклад, до 100 або 150 очок.
Різновиди гри доміно
На Сході відомо більше 40 різних ігор з використанням доміно. Існують доміно з кольоровими кісточками, де колір позначає гідність. У Росії набули поширення декілька різновидів гри, що відрізняються один від одного способами набору очок, умовами перемоги і т. д.
Козел
Найпопулярніша різновид гри.
У грі беруть участь 2-4 гравця. Кожен гравець отримує по 7 кісточок. Починає гру гравець з найменшим дублем. Наступний розіграш починає гравець, який виграв попередній раунд або оголосив рибу. Переможені в кожному розіграші записують на свій рахунок суму очок залишилися у них костяшках. Щоб почати запис, потрібно набрати хоча б 13 очок.
Гравець першим набрав 101 очко оголошується "козлом" - програв.
Якщо різновид цапа - парний козел, коли 4 гравці грають парами. При цьому гравці, що сидять один навпроти одного, грають в одній команді.
Морський козел
Динамічна гра, найчастіше більш складна, ніж козел. У грі беруть участь 2-4 гравця. 4 гравця зазвичай грають парами.
Гра відрізняється від козла наступним чином:
Гравець, який переміг у розіграші, записує собі суму очок програли.
Мінімальна кількість балів, які можна почати записувати - 25.
Окуляри може набирати тільки один гравець. Таким чином, якщо інший гравець набрав більше 25 очок всі очки "списуються" - у всіх гравців стає 0 очок.
Гравець, який набрав 125 очок оголошується переможцем
Якщо гравець має можливість виставити дубль з кожної сторони, то він може виставити два дубля одночасно.
Закінчив розіграш на 0-0, 6-6 або обидва дубля відразу (див. попереднє правило) автоматично виграє гру
Якщо наприкінці розіграшу у гравця залишився тільки дубль 0-0, він зараховується як 25 очок; тільки 6-6 зараховується як 50 очок; Тільки 0-0 і 6-6 - 75 очок
Гравець, який почав "запис", має право почати розіграш з 6-6. Такий хід називається "на сто". У разі якщо гравець, що зайшов на 100, закінчує першим, він автоматично виграє гру, в іншому випадку окуляри списуються.
Осел
Динамічна гра в доміно для 2-4 осіб. Зовні може нагадувати нижеупомянутый Телефон, однак правила гри ближче до Козла.
Гра відрізняється від Козла наступним чином:
До першого виставленим дублю можна приставляти кісточки з чотирьох сторін.
Навіть якщо гравець дурень він має можливість виставити дубль з кожної сторони (2, 3 або 4 дублі), то він може виставити їх одночасно.
Гравець, виставляє дубль має право його "закрити" (кісточка перевертається обличчям вниз). При цьому подальше виставлення кісточок з цієї сторони заборонено. При виставленні декількох дублів одночасно, гравець має право закрити або відкрити будь-яку кількість дублів.
Если первым ходом был выставлен не дубль и до тех пор, пока не был выставлен хотя бы один дубль, очередной игрок имеет право закрыть два дубля одновременно. Розыгрыш на этом заканчивается и происходит обычный подсчет очков.
Подсчет очков как в Козле - партия до 101, для записи надо набрать 13, всё что меньше 13 - "запоминается" и сбрасывается, только если в следующий розыгрыш на этого игрока ничего не записано и не запомнено.
Телефон (Домики, Пятерка)
Игра, сильно отличающаяся от других разновидностей домино способом набора очков.
У грі беруть участь 2-4 гравця. Кожен гравець отримує по 7 кісточок. Перший дубль, виставлений на дошку оголошується "будинком". До нього можна приставляти кісточки з 4-х сторін.
Очки начисляются следующим образом:
Каждый раз когда сумма очков на концах выставленных на доску фишек кратна 5, игроку записывается количество очков, деленное на 5. Дубль при этом считается как сумма своих очков. Например:
на поле стоит 6 на одном конце и 3 на другом конце, дом 4-4.
Первый игрок выставляет дубль 6-6. Он записывает себе 3 очка (6 + 6 + 3 = 15;15:5 = 3).
Второй игрок выставляет к дому 4-5. Он записывает себе 4 очка (6 + 6 + 3 + 5 = 20;20:5 = 4)
Далі може бути виставлений дубль 5-5 із записом 5 очок.
Гравець, що виграв розіграш, записує собі суму очок інших гравців поділену на 5 та округлену в більшу сторону.
Варіант правил: дозволяється виставляти одночасно до чотирьох дублів (по одному з кожної сторони) за 1 хід.
Гра йде до 72 очок.
- 11007168 ₴Немає в наявності+380 (99) 704-73-41
- +380 (93) 618-82-18
- +380 (67) 624-09-26Viber
- 11015126 ₴Немає в наявності+380 (99) 704-73-41
- +380 (93) 618-82-18
- +380 (67) 624-09-26Viber
- 11092294 ₴Немає в наявності+380 (99) 704-73-41
- +380 (93) 618-82-18
- +380 (67) 624-09-26Viber
- 068767 ₴Немає в наявності+380 (99) 704-73-41
- +380 (93) 618-82-18
- +380 (67) 624-09-26Viber
- 11008 у84 ₴Немає в наявності+380 (99) 704-73-41
- +380 (93) 618-82-18
- +380 (67) 624-09-26Viber